Små Facebook grupper for kunder med samme mål til hyggelig pris

Små Facebook grupper for kunder med samme mål til hyggelig pris

Publisert: 25.06.2018 KL. 03:21
Av: Steinar Ekren

For mange er personlig trening for dyrt. Stort sett er det alltid en fair pris på personlig trening, men folk er ofte ikke villig til å betale en fagperson for å hjelpe med kropp og helse. Likevel har man ingen problemer med å betale snekkere eller rørleggere den samme prisen. Det er vel kanskje fordi mange ikke setter kroppen og helsa like høyt som de gjør huset sitt dessverre. Det er selvfølgelig ikke bare snakk om prioriteringer. Ikke alle bør prioritere å ta seg råd til personlig trener. Hvis det går utover familien eller familieøkonomien er ikke det bra heller. Dette er ikke en artikkel om hvorfor folk ikke prioriterer PT, men bare så du skjønner at ikke alle vil eller kan punge ut tusenvis av kroner på et skreddersydd opplegg med daglig oppfølging. Vi må prøve å møte potensielle kunder litt på halvveien. Da ser de kanskje verdien av deg også og kanskje de fortsetter i ettertid eller skryter til venner og familie hvis de er fornøyde.

 

 

 

Hva med en Facebook-gruppe til en hyggelig penge hvor folk får det samme treningsprogrammet? Det forutsetter jo da at de har samme mål og at det med enkelthet kan gjøres tilpasninger dersom noen har smerter, skader eller andre utfordringer. Jeg tenker at det kan være litt mer tricky å få til dette for mål som muskelvekst og styrke særlig dersom deltakerne er vant til ulike treningsvolum. Da kan det bli for lite trening for noen og for mye trening for noen. Dette går an å få til på et vis, men du bør da forsøke å avdekke hvor kundene kommer i fra slik at du kan tilpasse best mulig.

 

Jeg tenker at kunder som ønsker å gå ned i vekt er et bedre publikum. De er kanskje ikke veldig treningsinteresserte til å begynne med og dermed også kanskje mindre villig til å bruke mye penger på personlig trening. Hvis du forsøker å avdekke hvor mye kundene er vant til å trene på forhånd kan du få et godt bilde av hvem kundene er. Om du ser at noen ikke har trent før og noen er vant til 4 dager i uka kan du sette opp 4 treningsdager. Da kan de som trente 4 dager trene 4 dager nå også mens de som ikke har trent før kan trene 2 dager i uken.

 

Her kan du begynne å markedsføre Facebook-gruppen rundt 3 uker før og fokusere på hvor lenge treningsopplegget skal vare. Gjerne 4-12 uker. Det er litt mer konkret og motiverende for folk. Kanskje kan du tilby noe ekstra også? Hva med et oppskriftshefte som viser hvor enkelt det er å lage god og sunn mat? Eller en oversikt som viser hvor mye en kan spise av forskjellige matvarer og samtidig nå sitt vektmål. Da øker du verdien på tjenesten din. Prøv å beregn hvor mye du må ha for arbeidstiden din. Si du må ha minst 500,- i timen og skal legge inn 10 timer i markedsføring, oppsett av treningsprogram, lage oppskriftshefte osv. kan du kanskje prise deg til 499,- og forsøke å få minst 10 deltakere. Er du heldig får du med fler og får ekstra godt betalt. Det viktigste er tross alt at du får betalt for arbeidstiden din. Det er en god pris for alt man får og senker terskelen for å trene med deg betraktelig.

 

Da vil jeg ønske deg lykke til med å lage din egen lavterskel-Facebook-gruppe!